Retour en garantie
Je hebt een afkoelingsperiode van 14 dagen om zonder opgaaf van redenen het product te retourneren, ingaande op de dag van ontvangst van het product. Het product kan alleen ongebruikt en, indien mogelijk, in originele verpakking geretourneerd worden. Voor het retourneren van de bestelling zijn de retourkosten voor jouw rekening.
De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
Klik Download om het herroepingsformulier te bekijken/downloaden.
*Je mag een artikel, indien redelijkerwijs nodig, wel uitproberen, zolang dit geen gebruikssporen achterlaat.
Retourvoorwaarden
Om het product voor retourname in aanmerking te laten komen, dient het aan de volgende voorwaarden te voldoen:
- Het artikel dient ongeschonden te zijn.
- Zo oorspronkelijk mogelijke staat van de verpakking.
- Schrijf geen teksten en plak geen stickers of plakband op de verpakking indien mogelijk.
- Verpak de retourartikelen indien nodig in een extra omdoos om transportbeschadiging tegen te gaan.
Alleen wanneer je retourzending aan deze voorwaarden voldoet, kan Racoon-Cleaner.nl de garantie geven dat je je geld binnen 14 dagen na ontvangst van het pakket terugkrijgt.
Retourneren per post
Ruilen en retourneren voor consumenten kan door het product samen met de factuur (of een ander bewijs van aankoop) en volledig ingevuld retourformulier via de post aan Racoon-Cleaner.nl terug te sturen. Laat het pakket frankeren bij een TNT Postkantoor of DHL Servicepoint. Wij adviseren een verzekerde verzending.
Problemen met de verzending, bij of door het vervoersbedrijf zijn voor eigen rekening. Bewaar daarom altijd je verzendbewijs.
Let op! Verpak de artikelen zorgvuldig om transportschade tegen te gaan.
Wil je een artikel ruilen voor een ander artikel? Je kunt je bestelling binnen de zichttermijn retourneren. Vervolgens plaats je een nieuwe bestelling in de webshop.
Wettelijke garantie
Wanneer je een product bij Racoon-Cleaner.nl koopt heb je altijd, mits je het product normaal gebruikt, recht op een goed product. Mocht een product niet voldoen dan zal hij de garantiebepalingen uit het Burgerlijk Wetboek onverkort tegenover je nakomen. Je dient daarvoor in ieder geval binnen twee maanden na ontdekking van het gebrek contact met Racoon-Cleaner.nl, waar je het product gekocht hebt, op te nemen. Na je mededeling onderzoekt hij of het gebrek eenvoudig hersteld kan worden of dat hij het product en/of de defecte onderdelen kan vervangen. Mocht dit in zijn geheel of gedeeltelijk, op de korte termijn (binnen 21 kalenderdagen), niet mogelijk zijn dan biedt hij je de mogelijkheid de overeenkomst te ontbinden. Je krijgt dan (een gedeelte van) de aankoopprijs van Racoon-Cleaner.nl terug.
Aanvullende fabrieksgarantie
Op sommige van onze producten geeft de fabrikant extra garantie. De informatie over deze garantie en wat deze inhoudt is in het garantieoverzicht te vinden die je bij het product krijgt. Deze garantie geldt uiteraard onverminderd de wettelijke garantiebepalingen die Racoon-Cleaner.nl tegenover jou moeten nakomen, zoals hierboven beschreven. Wij raden je daarom te allen tijde aan in het geval van een gebrek eerst met Racoon-Cleaner.nl contact op te nemen. Zij zorgen ervoor dat de reparatie van het product op de juiste manier verloopt. Het is belangrijk om een defect zo spoedig mogelijk aan ons te melden. Je vindt de contactgegevens van Racoon-Cleaner.nl op de factuur die je bij de levering van het product hebt ontvangen of op de website Racoon-Cleaner.nl.
Stappenplan garantie
Wanneer er een artikel defect is binnen de garantietermijn verzoeken wij je het volgende stappenplan aan te houden. Zo kunnen wij jouw garantieaanvraag zo soepel mogelijk afhandelen.
- Meld bij Racoon-Cleaner.nl dat je een artikel hebt dat niet naar behoren functioneert/kan functioneren.
- Overleg met Racoon-Cleaner.nl of je het artikel retour moet sturen of dat je het beste langs kunt komen op ons adres.
- Mocht je niet tevreden zijn over de afhandeling van je garantie geval dan kun je contact opnemen met onze centrale klantenservice op: racoon-cleaner.nl.
Klachtenprocedure
Indienen
Het is natuurlijk vervelend als je een klacht hebt over de dienstverlening zoals je die ervaren hebt.
Toch vragen wij je vriendelijk om je klacht via de e-mail aan de afdeling klantcontact door te geven.
Dit kan per e-mail, regulier post en/of telefonisch.
Onze medewerkers van de afdeling klantcontact zullen de klacht bekijken
en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen.
Je kunt een klacht over een product of dienstverlening op twee manieren melden:
Schriftelijk:
per post kan een klacht worden gemeld op het volgende adres
Racoon-Cleaner.nl
Afdeling klachtafhandeling
Jeverweg 12
9723 JE Groningen
of
info@racoon-cleaner.nl
KvK-nummer: 02009819
BTW-identificatienummer: NL004166097B01.
Mondeling:
een klacht kan mondeling gemeld worden via telefoonnummer +31 (0)50 544 53 46
Na ontvangst van je klacht ontvang je van ons een bevestiging.
Wij zullen jouw klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij je hiervan op de hoogte stellen.
Mocht je dit niet op prijs stellen, dan kunt je ook altijd contact op nemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar www.racoon-cleaner.nl bij is aangesloten. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage . Wanneer de klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om de klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.
Verwerking
Je klacht dient aan de volgende voorwaarden te voldoen:
- Je klacht dient voorzien te zijn van de volgende gegevens: naam, adres, woonplaats en contactgegevens.
- Een duidelijke omschrijving van de klacht.
- Eventuele aankoopbewijzen.